ARPAC a realizat primul studiu care oferă o imagine clară asupra atitudinilor şi comportamentului deţinătorilor de animale de companie din România. Realizat în rândul indivizilor din mediul urban care deţin animale de companie, studiul oferă rezultate cu privire la: tipuri de animale de companie deţinute, poziţionarea animalului de companie în cadrul familiei, locul de provenienţă a animalelor de companie – achiziţie sau adopţie, şi impactul stării de urgenţă asupra acestui lucru, obiceiuri cu privire la hrănire, vizita la medicul veterinar şi saloane de înfrumuseţare. Studiul a fost desfăşurat de KANTAR România în perioada 5-10 august 2020, pe un eşantion de 1000 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, care deţin cel puţin un animal de companie în gospodărie.
Sfaturile adresate consumatorilor cu privire la hrana pentru animale de companie sunt furnizate în mai multe moduri, prin intermediul informațiilor din ambalaj sau al etichetării, în plus față de ambalaj, cum ar fi pliante, site-uri web, publicitate. FEDIAF a dezvoltat un ghid practic pentru etichetarea hranei pentru animale de companie și comercializare, care este revizuit anual. Codul acoperă informații despre utilizarea, controlul și aplicarea produselor, vânzarea cu amănuntul și comercializarea. Acesta își propune să asigure o înțelegere armonizată în întreaga UE.
Dezvoltat de echipa de experți în reglementare FEDIAF, instrumentul de învățare electronică cuprinde șase capitole, inclusiv exemple de etichete și o secțiune de întrebări și răspunsuri, care analizează mai detaliat cele trei funcții de bază ale comunicării produsului: „Informații pentru consumatori”, „Control și aplicare” și „Marketing și vânzare cu amănuntul”. Instrumentul de învăţare a fost dezvoltat pentru profesionişti din domeniul industriei petfood, de la producători, la medici veterinari sau mediul academic (profesori, studenți).